Sign In

 Test Skoda-Toyota (2023)

Jedna od najspektakularnijih promocija taksi industrije a može se slobodno reći i jedino takvo dobro organizovano dešavanje u Srbiji je bilo od strane redakcije Sat Media Group na čelu sa g-dinom Mladenom Alvirovićem. Tog 12.februara 2020.god. u centru Navak okupilo se 100-tinu taksi test vozača koji su među 30 tipova automobila, 14 brendova odabrali koji su to najpoželjniji novi automobili koji bi po njihovom mišljenju bili odgovor na potrebe kako korisnika tako i pružaoca taksi usluga.

                     U uvodnom delu pobednici su raspoređeni po kategorijama:

Mesto vozača –                 1. Toyota Corolla Sedan

                                          2. Hyndai Tuscon

                                          3. Ford Fokus

Mesto na zadnjoj klupi:  1. Hyndai Tuscon

                                          2. WW Cady

                                          3. Toyota Corolla Sedan

Prtljažnik:                         1. WW Cady

                                          2.Toyota Corolla Sedan

                                          3. Hyndai Elentra

Vozne osobine:                1. Ford Fokus

                                          2. Skoda Kamiq

                                          3. Toyota Corolla Sedan

                    I na kraju podsećamo vas na rezultat ocenjivanja žirija u kategoriji najpoželjniji novi automobil:

    1. Skoda Oktavia CNG

    1.  Toyota Corolla TS Hibrid

    1.  Toyota Corolla Sedan Hibrid

                    Postujući mišljenje 100-tinu članova žirija ćije mišljenje je označavalo stav hiljade drugih kolega taksi vozaca predstavićemo vam pobednike tadašnjeg takmičenja ali ovog puta u najnovije modifikovanim verzijama za 2023 god a to su:

    1. Skoda Octavia 1.5 TGI G-TEC Tour DSG (12/21-06.22.)

    1. Toyota Corola 1.8 Hybrid Business Edition (02/23)

                    Pošto ova dva automobila su za većinu taksista nedostižna zbog svoje cene koja je previsoka, oni ipak predstavljaju svetionik i putokaz u kom pravcu treba težiti a koji je izgrađen uz pomoć Sat Media Group.

                    Da bi podaci bili što precizniji karakteristike koje vidite su sa sajta ADAC: Allgemeiner Deutscher Automobil-Club koji kako u Nemačkoj tako i u ostalim zemljama su orijentir za pouzdane i tačne informacije.

Skoda Octavia 1.5 TGI G-TEC Tour DSG (12/21 – 06/22)

Marka Skoda
Model Octavia 1.5 TGI G-TEC
Tip Tour DSG
Serija modela Octavia (IV) Limousine (04/20)

Почетак модела                                                 21/12

Modifikovan                                                         06/22

Početak serije                                                      04/20

CO2 klasa                                                            A+

Osnovna cena                                                      34870 Euro

                                      Motor i pogon                                       

Tip motora:                                                          Gas

Kod motora:                                                        *DHF*

Maksimalna snaga KW                                        96

Мaksimalna snaga KS                                         130

Оbrtni momenat                                                   200 Nm

Vrsta goriva:                                                         Plin

Vrsta goriva (2.pogon)                                         Super

Pogon:                                                                 Prednji

Tip menjača:                                          autom.manuelni (dvostruko kvačilo)

Broj brzina                                                                7

Кlasa emisije                                          Еуrо 6d-ISC-FCM (VLTP) 36AP-AR

Položaj ugradnje /tip motora    (motor sa unutrašnjim sagorevanjem) napred 

Čišćenje izduvnih gasova                             Оtto filter za čestice

Broj cilindara                                                            4

Priprema smese:                                           Direktno ubrizgavanje

Aspiracija:                                                             Turbo

Broj ventila                                                               4

Zapremina motora                                              1498 cm3

Snaga, obrtni momenat                            96 KW (130 KS) / 200 Nm

Мaksimalna snaga pri о/min.                              5000 о/min

Мaksimalni obrtni momenat pri о/min.                1400 о/min

Аutomatski start/stop                                           standard

                                         Masa i tezina

Dužina                                                                 4689 mm

Širina                                                                   1829 mm

Širina (uključujući spoljna ogledala)                    2003 mm

Visina                                                                  1470 mm

Međuosovinsko rastojanje                                  2686 mm

Maksimalni razmak od tla                                    143 mm

Krug okretanja                                                     10.4 m

Zapremina prtljažnika                                          455 lit

Zapremina prtljažnika sa oboren.sedistima        1410 lit

Zadnja klupa-preklopiva                                      Standard

Тežina praznog vozila                                         1414 kg

Dozvoljena ukupna težina                                   1890 kg

Nosivost                                                              476 kg

Nosivost prikolice                                                700 kg

Ukupna težina kombinacije                                 3290 kg

Оpterečenje krova                                               75 kg

                                          Karoserija

Broj vrata                                                              5

Klasa vozila                                                  Srednje klase

Broj sedista                                                           5

Servo upravljač                                                 Serijski

Prednje kočnice                                                  Disk

Zadnje kočnice                                                   Disk

Veličina guma                                                205/55Р17

                                             Performanse

Ubrzanje                                                        0-100km/h 9.6s

Мaksimalna brzina                                         218 km/h

Buka u vožnji                                                  69 db

Gradska potrošnja goriva (NEDC)                 4,5 kg/100 km

Potrošnja van grada (NEDC)                         2,7 kg/100 km

Prosečna potrošnja (NEDC)                          3,4 kg/100 km

Vrednost CO2(NEDC)                                   93 g/km

Potrošnja na kratkim relacijama (VLTP)        5,7 kg/100 km

Potrošnja prigradsko područije (VLTP)         3,9 kg/100 km

Potrošnja na seoskim putevima (VLTP)        3,2 kg/100 km

Potrosnja na auto putu (VLTP)                      3,5 kg/100 km

Prosečna potrošnja (VLTP)                           3,8 kg/100 km

Kombinovana vrednost CO2 (VLTP)            103 g/кm

Veličina rezervoara                                       17,3 kg

Veličina rezervoara (2. pogon)                      9,0 lit

                                               Cena i oprema

Osnovna cena                                                      34870 eura

Standardna oprema po ADAC spec.                    4450 евра

Klima uređaj                                                             da

Centralno zaključavanje                                           da

Elek.podizači prozora-prednji                                  da

Elek.podizači prozora-zadnji                                   da

Pomoć pri parkiranju                                               da

Pomoć pri parkiranju – zadnji                                   da

Standardni pomoćnik pri kretanju uzbrdo                da 

Radio                                                                       da

Radio oznaka – Bolero                                             da

Digitalni radio prijem (DAB)                                     da

Handsfree                                                                da

Povezivanje pametnog telefona (Android auto/Apple CarPlay) 

Punjenje pametnih telefona                                     da

WiFi hotspot navigacioni paket                                da

Navigacija – displej u boji (touchscreen)                   da

Funkcija hitnog poziva                                              da

Aluminijumske felne                                                  da

Metalik farba                                                       650 eura

Kabina za prikolicu                                             890 eura

Kuka za vuču se mehanički uvlaći

        Toyota Corolla 1.8 Hybrid Business Edition ( 02/23)

Marka Toyota
Model Corolla 1.8 Hybrid
Tip Business Edition
Serija modela Corolla (E21) (za 02/23)

Pocetak modela                                                 02/23

Pocetak serije                                                    02/23

Osnovna cena                                                    32550 Euro

                                                Motor i pogon

Tip motora                                                              Hibrid

Maksimalna snaga KW                                           103

Maksimalna snaga KS                                            140

Vrsta goriva                                                           Super

Vrsta goriva(2.pogon)                                           Super

Tip pogona                                                            Prednji

Tip menjaca                                                       CVT menjac

Broj brzina                                                                1

Klasa emisije                                 Euro-6d-ISC-FCM (VLTP) 36AP-AR

Polozaj / Tip motora              napred (motor sa unutrasnjim sagorevanjem)  

Broj cilindara                                                              4

Priprema smese                                                 Ubrizgavanje

Broj ventila                                                                 4

Zapremina                                                            1798 cm3

Automatski start/stop                                            standard

                                                  Masa i tezina

Duzina                                                                   4370 mm

Sirina                                                                     1790 mm

Sirina(ukljucujuci spoljsnji retrovizor                      2090 mm

Visina                                                                     1435 mm

Medjuosovinsko rastojanje                                    2640 mm

Maksimalni razmak od tla                                      135 mm

Krug okretanja                                                       10,2 m

Zapremina prtljaznika                                            361 lit

Zap. prtljaznika sa oborenom zadnjom klupom     1052 л

Zadnja klupa,preklopiva                                         Standardna

Tezina praznog vozila                                            1315 kg

Dozvoljena ukupna tezina                                     1835 kg

Nosivost                                                                 520 kg

Nosivost prikolica                                                  450 kg 

Opterecenje krova                                                  75 kg

                                                  Karoserija

Karoserija                                                              hecbek

Broj vrata                                                               5

Klasa vozila                                                  Niza srednja klasa

Broj sedista                                                            5

Servo upravljc                                                    Serijski

Prednje kocnice                                                   Disk

Zadnje kocnice                                                    Disk

Velicina guma                                              205/55Р16V

Pracenje pritiska u gumama                              senzor

                                                       Performanse

Maksimalna brzina                                             180 km/h

Potrosnja na kratkim relacijama (VLTP)            4,1 lit/100 km

Potrosnja prigradska naselja (VLTP)                 3,7 lit/100 km

Potrosnja na seoskom putu (VLTP)                   4,1 lit/100 km

Potrosnja na auto putu (VLTP)                          5,8 lit/100 km

Kombinovana potrosnja (VLTP)                         4,6 lit/100 km

Kombinovana vrednost CO2 (VLTP)                  104 g/km

Velicina rezervoara                                             43,0 lit

Tehnologija skladistenja (npr. litijum joni, чврста cvrsta materija, itd.) Litijum

                                                       Cena i oprema

Osnovna cena                                                     32550 euro

Standardna oprema po ADAC specif.                 740 euro

Klima uredjaj                                                       Da

Centralno zakljucavanje                                      Da

Elek.podizaci prozora,prednji                              Da

Elek.podizaci prozora, zadnji                              DA

Pomoc pri parkiranju                                           Da

Pomov pri parkiranju                      Kamera za voznju unazad

Pomocnik pri kretanju uzbrdo                             Da

Radio                                                                  Da

Radio                                                 Toyota Smart Connect

Digitalni radio prijem (DAB)                                Da

Handsfree                                                           Da

Povezivanje pametnog telefona  (Android auto/Apple CarPlay) 

Navigacija                                                          Da

Navigacija – displej u boji (touchscreen)            Da

Funkcija hitnog poziva                                       Da

Aluminijumske felne                                           Da

Metalik farba                                                740 euro

Odvojivi tip kuke za vucu

Veze:ADAC

                    Svedoci smo na osnovu vidjenog da ova dva sjajna primerka automobila  sa svojim karaktaristikama zadovoljavaju zelje svakog ucesnika u taksi industriji. Svaki na svoj nacin u okviru svoje ponude pruza vrhunski dozivljaj.

                     Uprkos tome buducnost ipak pripada automobilima na elektricni pogon. Pioniri u ponudi usluge taxi prevoza sa pomenutim vozilima na nasim prostorima su izmedju ostalih Premier Taxi sa svojim voznim parkom u Cacku i Vrscu Pa da pogledamo sta nam to ova dva sjajna proizvodjaca koje su taksisti Srbije stavili u centar interesovanja, pripremaju za period koji je pred nama.

                     Obe kompanije ulazu milijarde dolara u razvoj i kao rezultat mozemo procitati da Skoda najavljuje da nam priprema tri nova elektricna automobila sa nultom emisijom do 2026. Uporedo sa tom objavom Skoda je najavila svoj koncept SUV Vision 7S potencijalnog naslednika velikom SUV Kamiq. Ova tri modela ce ukljucivati jeftini mali automobil (koji ce zameniti Fabiu), kompaktni SUV (umesto Kamiq) i SUV sa sedam sedista (zasnovan na konceptu Vision 7S)

                    Koncept elektricnog SUV Skoda Vision 7S predstavlja novi jezik dizajna i bice predstavljen do 2026. sa dometom vise od 600 km

Veze: Skoda Vision 7S electric SUV concept showcases new design language

                                                

                    Kako gigant kao sto je Toyota ulazi u eru elektricnih automobila.

Tokom poslednje dve decenije Toyota Prius je dominirala trzistem hibridnih automobila, nudeci mnogim vozacima odskocnu dasku izmedju elektricnih automobila i automobila sa unutrasnjim sagorevanjem. Zahvaljujuci svojoj neverovatnoj efikasnosti  i relativno niskoj ceni , Toyotin hibrid je postao sinonim za Uber  i druge aplikacije za voznju. Ali sta je sa Toyotinim planom elektricnih automobila? Ispostavilo se da Toyotin plan nije tako ekspanzivan i sveobuhvatan kao kod njegovih rivala – sto nije nesto sto biste ocekivali od proizvodjaca  elektrificiranog Priusa. Japanski brend se bori za tron i ima velike planove da smanji jaz u odnosu na konkurente. 

                    Sef proizvodnje, Akio Toioda, обећао је da ce kupci imati  30 Toyotinih elektricnih automobila u ponudi do 2030.. Та cifra ukljucuje putnicka i komercijalna vozila, kao i premijum ponudu Lexus

Veze: Toyota electric cars: how the Japanese giant is entering the EV era | CAR Magazine

Evo opširnijeg usporednog testa za Škodu Octaviju Estate i Toyotu Corollu Touring Sports:

Ako tražite praktičan i prostran obiteljski karavan, mogli bi vas zanimati Škoda Octavia Estate i Toyota Corolla Touring Sports. Oba su popularni modeli koji nude dobru vrijednost, pouzdanost i udobnost. Ali koji je bolji za vaše potrebe? Usporedimo ih u smislu dizajna, inženjeringa, performansi, ekonomičnosti, praktičnosti, opreme i cijene.

Oblikovati

Škoda Octavia Karavan ima elegantan i profinjen dizajn, s oštrim linijama, širokom rešetkom hladnjaka, LED prednjim svjetlima i novim natpisom ‘S K O D A’ na vratima prtljažnika. Izgleda skuplje od prethodne generacije, ali još uvijek zadržava poznati Škodin identitet. Toyota Corolla Touring Sports ima sportski i dinamičan dizajn, s niskim i širokim stavom, velikim prednjim branikom, kosom linijom krova i prepoznatljivim stražnjim spojlerom. Djeluje agresivnije i modernije od prethodnog modela, ali i osebujnije od Škode.

Inženjering

Škoda Octavia Estate temelji se na MQB platformi koja je temelj mnogih automobila Volkswagen grupe. Ima konvencionalnu postavu ovjesa, s MacPherson oprugama sprijeda i torzijskom gredom straga. Pokreće ga 2,0-litreni TDI EVO dizelski motor koji proizvodi 148 KS i 340 Nm okretnog momenta. Uparen je sa sedmerostupanjskim DSG automatskim mjenjačem koji snagu šalje na prednje kotače. Toyota Corolla Touring Sports temelji se na TNGA platformi koju koriste mnogi Toyota i Lexus automobili. Ima sofisticiraniju postavu ovjesa, s dvostrukim poprečnim ramenima straga. Pokreće ga 1,8-litreni benzinski motor koji radi s električnim motorom za proizvodnju 120 KS i 142 Nm okretnog momenta. Uparen je s e-CVT mjenjačem koji snagu šalje na prednje kotače.

Izvođenje

Škoda Octavia Estate ima više snage i okretnog momenta od Toyote Corolle Touring Sports, što joj daje prednost u ubrzanju i najvećoj brzini. Škoda može sprintati od 0-62mph za 8,8 sekundi i postići najveću brzinu od 137mph. Toyota može ubrzati 0-62mph za 11,1 sekundu i maksimalnu brzinu od 112mph. Međutim, Toyota ima uglađeniji i tiši pogonski sklop od Škode, što je čini profinjenijom i opuštajućom za vožnju. Toyota također ima bolje upravljanje i kvalitetu vožnje od Škode, zahvaljujući nižem težištu, čvršćoj strukturi karoserije i naprednijem ovjesu.

Ekonomija

Toyota Corolla Touring Sports ima puno nižu emisiju CO2 i ekonomičniju potrošnju goriva od Škode Octavie Estate, zahvaljujući svom hibridnom sustavu koji može raditi samo na električnu energiju pri malim brzinama. Toyota ispušta samo 103 g/km CO2 i može postići do 62,7 mpg u WLTP kombiniranom ciklusu. Škoda emitira 141 g/km CO2 i može postići do 52,3 mpg u istom ciklusu. To znači da će vam Toyota uštedjeti više novca na porezima i računima za gorivo nego Škoda.

Praktičnost

Oba automobila imaju slične dimenzije i prtljažni prostor, ali Škoda Octavia Estate ima malu prednost u odnosu na Toyotu Corollu Touring Sports u pogledu unutarnjeg prostora i svestranosti. Škoda ima duži međuosovinski razmak i više prostora za noge putnika straga od Toyote. Također ima više prostora za pohranu i pametne značajke, kao što su držač za kišobrane, strugač za led i uklonjiva LED svjetiljka u prtljažniku. Škodin prtljažnik može primiti 640 litara prtljage s podignutim stražnjim sjedalima i 1700 litara s oborenim sjedalima. Toyotin prtljažnik može primiti 598 litara s podignutim stražnjim sjedalima i 1606 litara s preklopljenim sjedalima.

Oprema

Oba su automobila dobro opremljena standardnim značajkama, kao što su infotainment sustavi sa zaslonima osjetljivim na dodir, satelitske navigacije, bežični punjač, kamere za vožnju unatrag, LED prednja svjetla, prilagodljivi tempomat, kontrola klime, grijana sjedala, digitalne nadzorne ploče, head-up zasloni i razni sigurnosni sustavi. Međutim, Toyota Corolla Touring Sports ima više standardne opreme od Škode Octavie Estate u nekim područjima, kao što su ulazak i pokretanje bez ključa, nadzor mrtvog kuta, upozorenje na poprečni promet straga, pomoć pri praćenju prometne trake, pomoć pri prometnim znakovima, ambijentalno osvjetljenje i JBL ozvučenje.

Cijena

Škoda Octavia Estate skuplja je od Toyote Corolla Touring Sports u usporedivim razinama opreme. Škoda košta 29.515 funti u opremi SE L First Edition, dok Toyota košta 28.755 funti u izvedbi dizajna. Međutim, Škoda ima nižu stopu amortizacije i duže jamstvo od Toyote. Škoda ima jamstvo od tri godine ili 60.000 milja, dok Toyota ima jamstvo od pet godina ili 100.000 milja. Škoda ima i 12-godišnje jamstvo protiv korozije, a Toyota šestogodišnje.

Presuda

Škoda Octavia Estate i Toyota Corolla Touring Sports izvrsni su karavani koji nude obilje prostora, udobnosti i vrijednosti. Međutim, imaju različite snage i slabosti koje bi mogle odgovarati različitim kupcima. Škoda je brža, prostranija i profinjenija od Toyote, ali je i skuplja, manje učinkovita i manje zabavna za vožnju. Toyota je štedljivija, agilnija i opremljenija od Škode, ali je također sporija, manja i manje svestrana. Stoga najbolji izbor ovisi o vašim osobnim preferencijama i prioritetima. Ako želite snažniji i praktičniji karavan koji djeluje više premium i digitalno, odaberite Škodu. Ako želite učinkovitiji i dinamičniji karavan koji ima više standardnih značajki i hibridnu tehnologiju, odlučite se za Toyotu.

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *

Translate »