Test Skoda-Toyota (2023)
Jedna od najspektakularnijih promocija taksi industrije a može se slobodno reći i jedino takvo dobro organizovano dešavanje u Srbiji je bilo od strane redakcije Sat Media Group na čelu sa g-dinom Mladenom Alvirovićem. Tog 12.februara 2020.god. u centru Navak okupilo se 100-tinu taksi test vozača koji su među 30 tipova automobila, 14 brendova odabrali koji su to najpoželjniji novi automobili koji bi po njihovom mišljenju bili odgovor na potrebe kako korisnika tako i pružaoca taksi usluga.
U uvodnom delu pobednici su raspoređeni po kategorijama:
Mesto vozača – 1. Toyota Corolla Sedan
2. Hyndai Tuscon
3. Ford Fokus
Mesto na zadnjoj klupi: 1. Hyndai Tuscon
2. WW Cady
3. Toyota Corolla Sedan
Prtljažnik: 1. WW Cady
2.Toyota Corolla Sedan
3. Hyndai Elentra
Vozne osobine: 1. Ford Fokus
2. Skoda Kamiq
3. Toyota Corolla Sedan
I na kraju podsećamo vas na rezultat ocenjivanja žirija u kategoriji najpoželjniji novi automobil:
-
- Skoda Oktavia CNG
-
- Toyota Corolla TS Hibrid
-
- Toyota Corolla Sedan Hibrid
Postujući mišljenje 100-tinu članova žirija ćije mišljenje je označavalo stav hiljade drugih kolega taksi vozaca predstavićemo vam pobednike tadašnjeg takmičenja ali ovog puta u najnovije modifikovanim verzijama za 2023 god a to su:
-
- Skoda Octavia 1.5 TGI G-TEC Tour DSG (12/21-06.22.)
-
- Toyota Corola 1.8 Hybrid Business Edition (02/23)
Pošto ova dva automobila su za većinu taksista nedostižna zbog svoje cene koja je previsoka, oni ipak predstavljaju svetionik i putokaz u kom pravcu treba težiti a koji je izgrađen uz pomoć Sat Media Group.
Da bi podaci bili što precizniji karakteristike koje vidite su sa sajta ADAC: Allgemeiner Deutscher Automobil-Club koji kako u Nemačkoj tako i u ostalim zemljama su orijentir za pouzdane i tačne informacije.
Skoda Octavia 1.5 TGI G-TEC Tour DSG (12/21 – 06/22)
Marka | Skoda |
Model | Octavia 1.5 TGI G-TEC |
Tip | Tour DSG |
Serija modela | Octavia (IV) Limousine (04/20) |
Почетак модела 21/12
Modifikovan 06/22
Početak serije 04/20
CO2 klasa A+
Osnovna cena 34870 Euro
Motor i pogon
Tip motora: Gas
Kod motora: *DHF*
Maksimalna snaga KW 96
Мaksimalna snaga KS 130
Оbrtni momenat 200 Nm
Vrsta goriva: Plin
Vrsta goriva (2.pogon) Super
Pogon: Prednji
Tip menjača: autom.manuelni (dvostruko kvačilo)
Broj brzina 7
Кlasa emisije Еуrо 6d-ISC-FCM (VLTP) 36AP-AR
Položaj ugradnje /tip motora (motor sa unutrašnjim sagorevanjem) napred
Čišćenje izduvnih gasova Оtto filter za čestice
Broj cilindara 4
Priprema smese: Direktno ubrizgavanje
Aspiracija: Turbo
Broj ventila 4
Zapremina motora 1498 cm3
Snaga, obrtni momenat 96 KW (130 KS) / 200 Nm
Мaksimalna snaga pri о/min. 5000 о/min
Мaksimalni obrtni momenat pri о/min. 1400 о/min
Аutomatski start/stop standard
Masa i tezina
Dužina 4689 mm
Širina 1829 mm
Širina (uključujući spoljna ogledala) 2003 mm
Visina 1470 mm
Međuosovinsko rastojanje 2686 mm
Maksimalni razmak od tla 143 mm
Krug okretanja 10.4 m
Zapremina prtljažnika 455 lit
Zapremina prtljažnika sa oboren.sedistima 1410 lit
Zadnja klupa-preklopiva Standard
Тežina praznog vozila 1414 kg
Dozvoljena ukupna težina 1890 kg
Nosivost 476 kg
Nosivost prikolice 700 kg
Ukupna težina kombinacije 3290 kg
Оpterečenje krova 75 kg
Karoserija
Broj vrata 5
Klasa vozila Srednje klase
Broj sedista 5
Servo upravljač Serijski
Prednje kočnice Disk
Zadnje kočnice Disk
Veličina guma 205/55Р17
Performanse
Ubrzanje 0-100km/h 9.6s
Мaksimalna brzina 218 km/h
Buka u vožnji 69 db
Gradska potrošnja goriva (NEDC) 4,5 kg/100 km
Potrošnja van grada (NEDC) 2,7 kg/100 km
Prosečna potrošnja (NEDC) 3,4 kg/100 km
Vrednost CO2(NEDC) 93 g/km
Potrošnja na kratkim relacijama (VLTP) 5,7 kg/100 km
Potrošnja prigradsko područije (VLTP) 3,9 kg/100 km
Potrošnja na seoskim putevima (VLTP) 3,2 kg/100 km
Potrosnja na auto putu (VLTP) 3,5 kg/100 km
Prosečna potrošnja (VLTP) 3,8 kg/100 km
Kombinovana vrednost CO2 (VLTP) 103 g/кm
Veličina rezervoara 17,3 kg
Veličina rezervoara (2. pogon) 9,0 lit
Cena i oprema
Osnovna cena 34870 eura
Standardna oprema po ADAC spec. 4450 евра
Klima uređaj da
Centralno zaključavanje da
Elek.podizači prozora-prednji da
Elek.podizači prozora-zadnji da
Pomoć pri parkiranju da
Pomoć pri parkiranju – zadnji da
Standardni pomoćnik pri kretanju uzbrdo da
Radio da
Radio oznaka – Bolero da
Digitalni radio prijem (DAB) da
Handsfree da
Povezivanje pametnog telefona (Android auto/Apple CarPlay)
Punjenje pametnih telefona da
WiFi hotspot navigacioni paket da
Navigacija – displej u boji (touchscreen) da
Funkcija hitnog poziva da
Aluminijumske felne da
Metalik farba 650 eura
Kabina za prikolicu 890 eura
Kuka za vuču se mehanički uvlaći
Toyota Corolla 1.8 Hybrid Business Edition ( 02/23)
Marka | Toyota |
Model | Corolla 1.8 Hybrid |
Tip | Business Edition |
Serija modela | Corolla (E21) (za 02/23) |
Pocetak modela 02/23
Pocetak serije 02/23
Osnovna cena 32550 Euro
Motor i pogon
Tip motora Hibrid
Maksimalna snaga KW 103
Maksimalna snaga KS 140
Vrsta goriva Super
Vrsta goriva(2.pogon) Super
Tip pogona Prednji
Tip menjaca CVT menjac
Broj brzina 1
Klasa emisije Euro-6d-ISC-FCM (VLTP) 36AP-AR
Polozaj / Tip motora napred (motor sa unutrasnjim sagorevanjem)
Broj cilindara 4
Priprema smese Ubrizgavanje
Broj ventila 4
Zapremina 1798 cm3
Automatski start/stop standard
Masa i tezina
Duzina 4370 mm
Sirina 1790 mm
Sirina(ukljucujuci spoljsnji retrovizor 2090 mm
Visina 1435 mm
Medjuosovinsko rastojanje 2640 mm
Maksimalni razmak od tla 135 mm
Krug okretanja 10,2 m
Zapremina prtljaznika 361 lit
Zap. prtljaznika sa oborenom zadnjom klupom 1052 л
Zadnja klupa,preklopiva Standardna
Tezina praznog vozila 1315 kg
Dozvoljena ukupna tezina 1835 kg
Nosivost 520 kg
Nosivost prikolica 450 kg
Opterecenje krova 75 kg
Karoserija
Karoserija hecbek
Broj vrata 5
Klasa vozila Niza srednja klasa
Broj sedista 5
Servo upravljc Serijski
Prednje kocnice Disk
Zadnje kocnice Disk
Velicina guma 205/55Р16V
Pracenje pritiska u gumama senzor
Performanse
Maksimalna brzina 180 km/h
Potrosnja na kratkim relacijama (VLTP) 4,1 lit/100 km
Potrosnja prigradska naselja (VLTP) 3,7 lit/100 km
Potrosnja na seoskom putu (VLTP) 4,1 lit/100 km
Potrosnja na auto putu (VLTP) 5,8 lit/100 km
Kombinovana potrosnja (VLTP) 4,6 lit/100 km
Kombinovana vrednost CO2 (VLTP) 104 g/km
Velicina rezervoara 43,0 lit
Tehnologija skladistenja (npr. litijum joni, чврста cvrsta materija, itd.) Litijum
Cena i oprema
Osnovna cena 32550 euro
Standardna oprema po ADAC specif. 740 euro
Klima uredjaj Da
Centralno zakljucavanje Da
Elek.podizaci prozora,prednji Da
Elek.podizaci prozora, zadnji DA
Pomoc pri parkiranju Da
Pomov pri parkiranju Kamera za voznju unazad
Pomocnik pri kretanju uzbrdo Da
Radio Da
Radio Toyota Smart Connect
Digitalni radio prijem (DAB) Da
Handsfree Da
Povezivanje pametnog telefona (Android auto/Apple CarPlay)
Navigacija Da
Navigacija – displej u boji (touchscreen) Da
Funkcija hitnog poziva Da
Aluminijumske felne Da
Metalik farba 740 euro
Odvojivi tip kuke za vucu
Veze:ADAC
Svedoci smo na osnovu vidjenog da ova dva sjajna primerka automobila sa svojim karaktaristikama zadovoljavaju zelje svakog ucesnika u taksi industriji. Svaki na svoj nacin u okviru svoje ponude pruza vrhunski dozivljaj.
Uprkos tome buducnost ipak pripada automobilima na elektricni pogon. Pioniri u ponudi usluge taxi prevoza sa pomenutim vozilima na nasim prostorima su izmedju ostalih Premier Taxi sa svojim voznim parkom u Cacku i Vrscu Pa da pogledamo sta nam to ova dva sjajna proizvodjaca koje su taksisti Srbije stavili u centar interesovanja, pripremaju za period koji je pred nama.
Obe kompanije ulazu milijarde dolara u razvoj i kao rezultat mozemo procitati da Skoda najavljuje da nam priprema tri nova elektricna automobila sa nultom emisijom do 2026. Uporedo sa tom objavom Skoda je najavila svoj koncept SUV Vision 7S potencijalnog naslednika velikom SUV Kamiq. Ova tri modela ce ukljucivati jeftini mali automobil (koji ce zameniti Fabiu), kompaktni SUV (umesto Kamiq) i SUV sa sedam sedista (zasnovan na konceptu Vision 7S)
Koncept elektricnog SUV Skoda Vision 7S predstavlja novi jezik dizajna i bice predstavljen do 2026. sa dometom vise od 600 km
Veze: Skoda Vision 7S electric SUV concept showcases new design language
Kako gigant kao sto je Toyota ulazi u eru elektricnih automobila.
Tokom poslednje dve decenije Toyota Prius je dominirala trzistem hibridnih automobila, nudeci mnogim vozacima odskocnu dasku izmedju elektricnih automobila i automobila sa unutrasnjim sagorevanjem. Zahvaljujuci svojoj neverovatnoj efikasnosti i relativno niskoj ceni , Toyotin hibrid je postao sinonim za Uber i druge aplikacije za voznju. Ali sta je sa Toyotinim planom elektricnih automobila? Ispostavilo se da Toyotin plan nije tako ekspanzivan i sveobuhvatan kao kod njegovih rivala – sto nije nesto sto biste ocekivali od proizvodjaca elektrificiranog Priusa. Japanski brend se bori za tron i ima velike planove da smanji jaz u odnosu na konkurente.
Sef proizvodnje, Akio Toioda, обећао је da ce kupci imati 30 Toyotinih elektricnih automobila u ponudi do 2030.. Та cifra ukljucuje putnicka i komercijalna vozila, kao i premijum ponudu Lexus
Veze: Toyota electric cars: how the Japanese giant is entering the EV era | CAR Magazine
Evo opširnijeg usporednog testa za Škodu Octaviju Estate i Toyotu Corollu Touring Sports:
Ako tražite praktičan i prostran obiteljski karavan, mogli bi vas zanimati Škoda Octavia Estate i Toyota Corolla Touring Sports. Oba su popularni modeli koji nude dobru vrijednost, pouzdanost i udobnost. Ali koji je bolji za vaše potrebe? Usporedimo ih u smislu dizajna, inženjeringa, performansi, ekonomičnosti, praktičnosti, opreme i cijene.
Oblikovati
Škoda Octavia Karavan ima elegantan i profinjen dizajn, s oštrim linijama, širokom rešetkom hladnjaka, LED prednjim svjetlima i novim natpisom ‘S K O D A’ na vratima prtljažnika. Izgleda skuplje od prethodne generacije, ali još uvijek zadržava poznati Škodin identitet. Toyota Corolla Touring Sports ima sportski i dinamičan dizajn, s niskim i širokim stavom, velikim prednjim branikom, kosom linijom krova i prepoznatljivim stražnjim spojlerom. Djeluje agresivnije i modernije od prethodnog modela, ali i osebujnije od Škode.
Inženjering
Škoda Octavia Estate temelji se na MQB platformi koja je temelj mnogih automobila Volkswagen grupe. Ima konvencionalnu postavu ovjesa, s MacPherson oprugama sprijeda i torzijskom gredom straga. Pokreće ga 2,0-litreni TDI EVO dizelski motor koji proizvodi 148 KS i 340 Nm okretnog momenta. Uparen je sa sedmerostupanjskim DSG automatskim mjenjačem koji snagu šalje na prednje kotače. Toyota Corolla Touring Sports temelji se na TNGA platformi koju koriste mnogi Toyota i Lexus automobili. Ima sofisticiraniju postavu ovjesa, s dvostrukim poprečnim ramenima straga. Pokreće ga 1,8-litreni benzinski motor koji radi s električnim motorom za proizvodnju 120 KS i 142 Nm okretnog momenta. Uparen je s e-CVT mjenjačem koji snagu šalje na prednje kotače.
Izvođenje
Škoda Octavia Estate ima više snage i okretnog momenta od Toyote Corolle Touring Sports, što joj daje prednost u ubrzanju i najvećoj brzini. Škoda može sprintati od 0-62mph za 8,8 sekundi i postići najveću brzinu od 137mph. Toyota može ubrzati 0-62mph za 11,1 sekundu i maksimalnu brzinu od 112mph. Međutim, Toyota ima uglađeniji i tiši pogonski sklop od Škode, što je čini profinjenijom i opuštajućom za vožnju. Toyota također ima bolje upravljanje i kvalitetu vožnje od Škode, zahvaljujući nižem težištu, čvršćoj strukturi karoserije i naprednijem ovjesu.
Ekonomija
Toyota Corolla Touring Sports ima puno nižu emisiju CO2 i ekonomičniju potrošnju goriva od Škode Octavie Estate, zahvaljujući svom hibridnom sustavu koji može raditi samo na električnu energiju pri malim brzinama. Toyota ispušta samo 103 g/km CO2 i može postići do 62,7 mpg u WLTP kombiniranom ciklusu. Škoda emitira 141 g/km CO2 i može postići do 52,3 mpg u istom ciklusu. To znači da će vam Toyota uštedjeti više novca na porezima i računima za gorivo nego Škoda.
Praktičnost
Oba automobila imaju slične dimenzije i prtljažni prostor, ali Škoda Octavia Estate ima malu prednost u odnosu na Toyotu Corollu Touring Sports u pogledu unutarnjeg prostora i svestranosti. Škoda ima duži međuosovinski razmak i više prostora za noge putnika straga od Toyote. Također ima više prostora za pohranu i pametne značajke, kao što su držač za kišobrane, strugač za led i uklonjiva LED svjetiljka u prtljažniku. Škodin prtljažnik može primiti 640 litara prtljage s podignutim stražnjim sjedalima i 1700 litara s oborenim sjedalima. Toyotin prtljažnik može primiti 598 litara s podignutim stražnjim sjedalima i 1606 litara s preklopljenim sjedalima.
Oprema
Oba su automobila dobro opremljena standardnim značajkama, kao što su infotainment sustavi sa zaslonima osjetljivim na dodir, satelitske navigacije, bežični punjač, kamere za vožnju unatrag, LED prednja svjetla, prilagodljivi tempomat, kontrola klime, grijana sjedala, digitalne nadzorne ploče, head-up zasloni i razni sigurnosni sustavi. Međutim, Toyota Corolla Touring Sports ima više standardne opreme od Škode Octavie Estate u nekim područjima, kao što su ulazak i pokretanje bez ključa, nadzor mrtvog kuta, upozorenje na poprečni promet straga, pomoć pri praćenju prometne trake, pomoć pri prometnim znakovima, ambijentalno osvjetljenje i JBL ozvučenje.
Cijena
Škoda Octavia Estate skuplja je od Toyote Corolla Touring Sports u usporedivim razinama opreme. Škoda košta 29.515 funti u opremi SE L First Edition, dok Toyota košta 28.755 funti u izvedbi dizajna. Međutim, Škoda ima nižu stopu amortizacije i duže jamstvo od Toyote. Škoda ima jamstvo od tri godine ili 60.000 milja, dok Toyota ima jamstvo od pet godina ili 100.000 milja. Škoda ima i 12-godišnje jamstvo protiv korozije, a Toyota šestogodišnje.
Presuda
Škoda Octavia Estate i Toyota Corolla Touring Sports izvrsni su karavani koji nude obilje prostora, udobnosti i vrijednosti. Međutim, imaju različite snage i slabosti koje bi mogle odgovarati različitim kupcima. Škoda je brža, prostranija i profinjenija od Toyote, ali je i skuplja, manje učinkovita i manje zabavna za vožnju. Toyota je štedljivija, agilnija i opremljenija od Škode, ali je također sporija, manja i manje svestrana. Stoga najbolji izbor ovisi o vašim osobnim preferencijama i prioritetima. Ako želite snažniji i praktičniji karavan koji djeluje više premium i digitalno, odaberite Škodu. Ako želite učinkovitiji i dinamičniji karavan koji ima više standardnih značajki i hibridnu tehnologiju, odlučite se za Toyotu.